fredag 23. november 2007

KJEMPESTOR TILDA

Er nå ferdig med den store Tildaèn jeg skal ha på trappa.
Veldig lett å lage for alt er så stort. Søm og stapping går som en lek :0)


I mårra skal det ryddes ute og Tildaen skal på plass.





Håper at jeg rekker alt før først skal jeg på http://www.pontispizza.no/
Her har vi fast venninnetreff hver lørdag kl. 12.00 presis.


Kjempekoselig sted med helt topp betjening, som til og med takler kunder med sære (u)vaner ( hater å drikke mineralvann fra pappkrus)




Deretter bærer det rett på julemesse på Klubbhuset på Feda.
Dette er fast tradisjon. Her kan en kjøpe masse forskjellig som korpsets medlemmer har laget, og der er også salg av lodd, masse gode kaker og julegrøt.

Korpset spiller også julesanger så hver og en kommer fort i julestemning.


Så er jeg klar for den første julepyntingen som blir på trappa.


Må rekke dette før finalen av Skal vi danse.
Lurer på hvem som vinner
Ha en fin helg!!!

20 kommentarer:

Emmeline sa...

Ja jeg regner med Tsawe ( eller hvordan det nå enn staves) men jeg liker Mona best. Jeg har vært konkurransedanser da jeg var barn, og syns hun har en sånn klassisk fin måte å danse på..Med flott beinføring, og elegant strekk!!! Men vi får se. I år var det gøy med to flinke par, men de var jo flinke i fjor også selvfølgelig!!

Nok om det--- Skal si at det har gått kjapt for deg å komme inn i sygenienes rekker. Jeg er enda på hjertesying avdelingen, tviler på at jeg kommer meg derfra, men denne Tildaen var jo et bevis på hvor flink du er!! Veldig stilig, selv om jeg må innrømme at de har et ganske knapt ansiktsutrykk. Det ligger igrunnen til hele Tildafamilien å være litt sånn uten munn, hehehe--de ser sånn ut alle mann!
Skjønner julen har kommet til sørlandet.. I dag var jeg på kjøpesenteret Lagunen ( a la Sørlandssenteret) og der hadde de julepyntet hele senteret i løpet av dagen i dag--utrolig!

Håper helgen din blir bra. Kjekt å følge med på julepynten din fremover...for du viser vel bilde fra trappen?

Lovise sa...

FOR EN FANTASTISK VELKOMST Å BLI MØTT AV EN KJEMPESTOR TILDA PÅ TRAPPA HOS DEG.
Heldige er dine gjester!!!
God helg:)

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Ja den er veldig god dden kanel og appelsin! Har den også! Men myrra var så god julelukt! Anbefales den å! Så flink du er å sy da! Det er bra noen kan;0) Fortsatt god helg!

elin1976 sa...

He he.....jeg har jobbet med Geir inge og gått på skolen med Veronica.....trenger jeg å si mer....hehe
Har vær på julemessa mange ganger da jeg var liten(eh.....mindre) masse fine ting. Håper du hadde det greit. Neste gang jeg er i kvinesdal komme jeg en tur innom stamstedet.
Bare for å si hei altså. Blir ikke på denna sia a jul.....Her er det blogging for alle penga...har så mange jeg må innom som jeg har forsømt. Snakkes. masse klemma:O)

Gunhild sa...

Du har også blitt bitt av Tilda basillen ser jeg. Så mye fint! Jeg ga litt fort opp og har ikke somla meg til å bestille stoffer. Symaskinen er heller ikke i slag... Men vil du virkelig sette den fine Tilda`en på trappa? Jeg tenker på at den blir fuktig mm.

Nette sa...

Fantastisk søt Tilda:)))

JULIEK sa...

For en herlig Tilda figur : )

Grip dagen sa...

Du koser deg og kommer i julestemning, ser jeg...
Koseig med julemesse og julemusikk.

Så flink du er å sy! Tildaen ble jo lekker! Tenker du får det fint på trappa nå.

Om du kommer vestover og vil besøke Krims & Krans, så finne du den på Vigrestad. (Se på kartet hvor dette lille tettstedet ligger)Mellom Sandnes og Egersund, ute ved kysten. Butikken ligger midt i sentrum, nær Coop Mega.
De holder til i en stor garasje ved et privathus. Det er lett å finne! Og det er vel verdt et besøk!!!
Skal ha selskap idag, så jeg må bake en kake til før gjestene kommer. Snakkes.
Marit

Anonym sa...

Gubban darius!! for noen utrolige nydelige engler. Disse vil jeg tro du får null problemer med å selge.
Jeg leste i en kommentar i en annen blog at du hadde funnet noen glansbilder i en blog. Nå lurer jeg på om du kan dele den linken med meg...for jeg finner ikke den bloggen jeg har vært inne på.

Linda sa...

Den var flott.Blir pen ved døra.Håper den far stå i fred. :)))
Ha en fin uke. :)

Mita`s hjørne sa...

Så koselig den Tilda-damen ble, de er jo utrolig flotte da...
Her ble dansekvelden fulgt - og må si vi var fornøyd med vinneren...

Det overflodstreet ditt er jo bare supert da... morro å kunne ta fram år etter år... det er iallefall noe ungene husker - og da blir det jo ikke jul uten akkurat DEN tingen...

Ha en koselig kveld...

Frk Mille sa...

Tusen takk for fine ord i bloggen min. Hørtes ut som en travel lørdag, men kjekk travel. Fant du noe spennende på julemessen? Var en flott Tilda du hadde laget, jeg synes alt i fra Tilda er sååå fint.

Verkstedet sa...

kjempefin tilda!!!! gleder meg til å få kle på mn....må kjøpe stoffer først! enig i at det er enklere med de store, mindre knotete da.
ha en fin søndagskveld.
hilsen Karoline

Lene sa...

Ikke lenge før julekvelden bare kan komme :) Godt i gang, ser jeg :)

Kjempekoselig Tilda - må få se bilde når den er på plass, vel?

Ei god natt ønskes fra øst :)

Lene

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei du!

Tak for hilsen , ja takk for alle hilsner i det siste !!!
Jeg er skikkelig dårlig på bloggen om dagen , men titter innom av og til da ...;O)

Høres ut som du har hatt en flott helg !!Jeg var også på Julemesse , men det var ikke rare greiene.
Fikk kjøpte meg to nydelige blomsterkranser da .

Må bare si meg utrolig imponert over disse tilda damene dere tryller frem gitt! Jeg har ingen forståelse for denne kunsten ...haha, med engang jeg skal gjøre denslags håndarbeid , ja, da får jeg iallefall 10 tommeltotter ...

Ang stenene så kan du bare maile meg på annichedesign@gmail.com så skal jeg sende deg en liten oversikt.

Klem A

MODERN COUNTRY sa...

Vakker Tilda Helene!! Det blir en koselig mottakelse på trappa :)Skal si du har blitt dreven ! Holdt nesten på å si at jeg også sitter i Hjerteavdelingen som Emmeline snakker om. Men i dag har jeg prøvd både applikasjoner med flisofix og foring av poser. Så det går sakte med sikkert fremover. Jeg blir jo stimulert her inne og da..
Ha en fin uke og kos deg med syssler! Klemmer

Berit T sa...

For en flott Tilda, og for et nydelig juletre!!!
Kan tenke meg at det er arbeid uten like, når en ser på størrelsen.
Det var jo en flott ide og bruke all pynten som blir liggende.
Gleder meg å se mer....

Emmeline sa...

Du må bare hilse så mye til mann og barn... Du er så flink til å kommentere på bloggen min, hver gang jeg er inne med et nytt innlegg så kommer du innom og gir en tilbakemelding--utrolig koselig!!
Det kan jo virke som om jeg ramler opp i mye rart-men jeg tror nok de aller fleste ramler oppi omtrent like mye egentlig, det handler nok bare om å legge merke til galskapen i verden, hehehe....
Ja ja-- du må ha en superdeilig kveld, kanskje du sitter og syr hva vet jeg? Her skal det ryddes og så lurer jeg på om jeg skal sy eller strikke??? Finner nok på noe! Klem

Jorunn sa...

Lekker Tilda!! FLott stoff i kjolen hennes!! Ha en fin adventshelg!!

elin1976 sa...

Må bare innom å ønske deg en fin lørdag. Kan jeg få se bilde fra tingene du var å hentet i går?
Har akkurat funnet ut at foruten å bake pepperkaker, sjokoladetrøffel så skal jeg jammen sy noen nye putetrekk til sofanen i stuen. Litt julete. Så i dag skal jeg ut på jakt etter stoff. he he
Masse klemmer fra Elin:O)