søndag 18. november 2007

Livstegn

Tiden flyr og jeg føler at jeg kommer snublende etter.
Hvor blir all tiden av?
Julen puster meg i nakken og jeg er veldig klar over hva jeg burde
ha fått unna av juleforberedelser, men som ikke er unnagjort. Er det mulig??
Liker julen veldig godt, vel og merke alt dille og dallet det fører med.
Pyntingen er jo helt topp, men det er jo utrolig mye som skal være på strekk før det.
Vasking, baking (som jeg HATER) og så julegavene som tar så mye tid. Det er liksom ikke bare og kjøpe dem, halve jobben er jo å finne på noe som er greit for mottakeren.
Vel, den største årsaken til at tiden min renner vekk er at jeg har fått fullstendig TILDA dilla.
Syr i hver en ledig stund, og det er så gøy!!

Dette er hva dagene har bestått av, og tiden flyr jo når man koser seg. Får håpe noen avdukkene etterhvert blir brukenes som julegaver til tantebarna. Alt er ikke like enkelt når man prøver seg på noe nytt, og jeg kunne nok trengt Elin her mer enn en gang

Det er ingen små gutter i familien vår nå, og jeg tror det blir endel år til det kommer noen ( håper iallefall det..) så denne får flytte inn på gjesterommet vår nå.

Må påpeke at ermene til Godnatt Tildaene ikke er lengre på den ene siden, men på bildet ser det helt vilt ut. Tror det er for at de holder i puta.

Skal prøve om jeg kan få meg en skikkelig blogrunde nå i kveld for jeg har vært veldig passiv her inne den siste uka.

20 kommentarer:

Emmeline sa...

Nei du må bare ikke mene at du kommer snublende etter julen iallefall... Vi leser ikke desember på kalenderen engang?
Og om du setter av en dag til kakebaking og en dag til presangkjøp så er du i havn. Fort og farlig. Jeg mener at du må jo være UTROLIG fornøyd med at du bruker tiden på disse flotte Tildaene!! De var jo FANTASTISKE, disse kan du jo galant gi i gaver både til liten og stor!!
Skjønner at det er mange med store sømtalenter ute i Blogglandia...
og du er defitivt en av dem! Håper du får en fin uke=)

elin1976 sa...

Synes du har vært riktig så flink, Helene. For å komme fra denne slekten "no good i håndarbeid" Så må jeg si meg skikkelig inponert over deg. Marianne er vel skikkelig misunnelig nå for at hun ikke har sytråd i huset engang. he he. Sorry Marianne.
Her har det også gått i en del sying men til emg selv vel og merke. Det blir jo aldri at man syr noe til seg selv lenger. Så nå har huset både fått seg en lang vintage Tilda og bade damer så det rekker. Har også et prosjekt gående " få opp den nye hylla i stua prosjektet" Det tar tid.....kjøpte to nydelige slitte og litt rusta hylleknekter på villa rosa før vi reiste til spania men har de kommet opp på veggen.....neeeeei. Manne har lovet men han synes knektene ikke er noe fine. Hvis ikke dette skjer i nærmste tid så tilikaller jeg Marit så får hun hjelpe meg. Jeg holder og hun skrur. Det var en ufattelig god ide. Tror jg slutter og mase på mannen nå og gjør dette istedet. Da får jeg den opp på rekord tid og da med feed bak og ikke klaging. hehe. Ha en fin dag:O)

Lovise sa...

Å for noer herlige tildaer du har sydd. Jeg har bare en halvferdig en......
advent er ei herlig tid, vi får kose oss så godt vi kan.
KLEM

Anonym sa...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.

Anonym sa...

hei helene jeg tror at slekta mi har fått tilda på jernen dere er helt fantastiske med nål og tråd jeg er helt innponert bare forsett med det da tar ikke jeg sy elin syr det jeg vil ha så kan hun gå i kjeleren å finne noe skrot hehe du har en fin side hilsen irene

Anne sa...

Kjenner meg veldig igjen i dine betraktninger om denne førjulstiden.
Selv har jeg heller ikke gjort noen verdens ting, og sier stadig til meg selv at det er egentlig ganske så greit. Når en kommer hjem fra jobb på denne tiden av året, har jo allerede mørket senket seg, så rundvaskingen kan en jo ta igjen til våren. tar bare noen få rom nå før jul jeg. bad og kjøkken bl.a. Og kakebaking, som allikevel spises av fuglene i januar har jeg delvis sluttet med. Kun 2-3 sorter julekjeks som vi liker godt, ellers går det på boller og rundstykker her i gården :-)

Men du en "day-bed" er en super idee, fin til middagshvil, lesing, aviser og varm kakao en kald aften... noe å tenke på.

Ta livet med ro, og julen kommer da selv om ikke alle skap er rene og alt er helt tipp topp.

Lene sa...

Oj, sååflittig og flink du er :) Du skal ikke bekymre deg for hva du skal pakke inn i presangene i år - Tildaene er jo kjempeflotte gaver :)

Lene

Mita`s hjørne sa...

Jammen går det unna hos deg, masse du har sydd...
Og du, Slapp av, Jul blir det uansett...
Er ikke den som er mest glad i vaskebøtte eller bakinga jeg heller... Setter på julemusikk (naboene tror det har rabla for meg da) og vasker i vei... akurat som det blir mere morro da...he,he... Men en mulighet er jo også å sette bare 15 W lysepærer i lampene og spraye med juleduft...

Ha en koselig dag...

Nette sa...

Nyyydelige Tildaer du har laget!

Bestefars Verksted. sa...

Tro nå ikke at du er den eneste som føler jule-pusten i nakken....!!! Men du bruker jo tiden til noe fornuftig,så ingen dårlig samvittighet må få sette seg fast hos deg !!! Utrolig dyktig er du,kjempefine Tilda'er...tror jeg må prøve meg på noen,etter jul..og du,de varene du fikk med deg hjem fra juleåpningen,hadde jeg tatt usett......nydelige fat til å pynte på !! Kos deg videre,med dine kreative evner ;)

MODERN COUNTRY sa...

Heisann Helene,
Her tar vi det med ro vi. Julen kommer når den kommer. Sånn er det hvert år.Iallefall de siste 5. Lite mas og ingen forventninger. Det er som regel alle andre som snakker om det har jeg erfart. Kanskje fordi jeg bor her i Nederland? Lurer litt på det. Her feirer de jo på en helt annen måte enn Nordmenn.
Har jo bare meg og min saboer + katten da. Hjemme er det jo en hel familie, venner og greier. Kan tenke meg alt forandrer seg når vi flytter.
Dine siste kreasjoner er jo kjempeflotte! Alle som en! Beundrer alle som går igang med slike detaljer, selv er jeg veldig utålmodig og ender alltid med de mest lettvinte tingene :) Men det har du vel kanskje sett? ler..
Vakre farger forresten, mine favoritter.
Ha fine dager fremover! God klem

Lene sa...

Så bra, da, Helene - at det ble løsningen på lille engelfloken :) Har sett at sønnen din har truffet blink hva mors smak angår før, jeg. Så goooo han er :) Kjøpe presanger til mamma`n sin :)

Ha ei riktig så god natt i sør.

Lene

MODERN COUNTRY sa...

Heisann Helene,
Du er nr. 2 på lista i "pay it forward" utfordringen. Lurte på om du aksepterer denne utvekslingen?

Ha en flott dag!
Aina

MODERN COUNTRY sa...

Fint du tok utfordringen!
Du skjønner Engelsk?
Hele forklaringen står på siden min. Men hvis ikke skjønner Engelsk så godt har du her en kort beskrivelse :
Kopier teksten som står under Pay it forward og sett den inn på siden din. Så oppfordrer du dine lesere til å delta. Ideen er å lage en ting til de 3 første som aksepterer din utfordring innen 365dager. Ettersom du aksepterte min utfordring får du en gave av meg.
Og slik går altså kjeden videre.

Skjønner? Så da får du vente da, og i mellomtiden skal jeg altså lage 3 gaver. Du er en av mine deltakere.

Ha en koselig kveld! Klemmer

Linda sa...

Oj,så mange flotte Tildaer du har sydd,jeg har så smått begynt å klippe ut delene...:))

Linda sa...

Heiigjen vi er noen stykker her sør,som har blogg.Titt litt på dem jeg har linka...God uke fortsatt.

Brocante sa...

Så fine - og så mange... Hilsen Brocante

Tilonino sa...

Du og du så mange fine Tildaer du har sydd. Du er kjempeflink. Heldige de som skal overta disse. Og forresten tusen takk for koselig hilsen i bloggen min. Ha en fin uke.

elin1976 sa...

Ser at noen i min familie lider veeeeeeeeldig av dyseleksi....he he. Forstod du det Irene skrev? not me. ha ha ha ha. Må ringe å høre hva var det hun prøvde å si til Helene....
Går det bra med syingen av Tildaene?

Emmeline sa...

Så kul ny heading du har fått her på bloggen--skikkelig julete var den. Stilig!!!