lørdag 1. desember 2007

God jul alle sammen

Kalenderen viser nå 1. desember og jeg kan endelig ta frem julepynten.
I første omgang er det inngangspartiet på huset som skal pyntes.
Her skal julemusene få kose seg sammen med Tilda, juletre,
min gamle kjelke som jeg hadde da jeg var liten, og lyslykter.


Har også pyntet treet med noen hjerter som jeg har sydd.

Døra er pyntet med et hjerte laget av høy som er tvinnet fast
med sytrå på et papphjerte.Veldig lett å lage ;0)


Prøvde å henge opp noen stjerner med telys i
forran kjøkkenvinduet. Tenkte det kunne være koselig å se ut på
når en skal til med julebaksten.
Bildene er tatt med mobil og blits ute i mørket.
Ikke det jeg foretrekker akkurat, men får gå som en nødløsning nå i dag.

11 kommentarer:

elin1976 sa...

Ja, da var startskuddet for jule gått. Her har jeg både fått kjøpt julegaver, laget noen kranser og vært på besøk hos svigerforeldre i dag. Nå hat de endelig kommet hjem etter 2 måneder nede hos mamma og de. Så nå har vi endelig barnevakter igjen! he he
Her blir det idol og taco, blogging og sying i kveld. Altså en helt perfekt kveld.
Ha en fin kveld du også Helene. Å vi må ikke la det gå så lenge til neste gang vi tar en prat i telefonen. Takk for du ringte.
Masse klemmmer:O)

Anita sa...

Takk for hyggelig hilsen! Fin blogg du har!! Linker deg jeg!

Nå er det "Buddy" som gjelder!!
Klem Anita

Emmeline sa...

Ikke verst med såpass gode bilder fra mobilen må jeg si:) så fint du har pyntet.
Jeg ser ut på regnet som regner vannrett omtrent. Her hos meg blåser og regner det såpass mye at det kunne aldri gått bra å pyntet så fint som du har gjort, pynten hadde regnet/ blåst bort i en fei. Får håpe sørlandsværet står deg bi slik at du kan få nyte disse lekre dekorasjonene i fred!

Det hjertet du har laget i høy var veldig koselig syns jeg, har aldri sett noe sånt så dette var en spennende ide syns jeg! Håper ikke at de hjertene med telys blir hengene og dunke mot veggen hvis det blir vind, men huff nå må jeg slutte med dette maset om vind og regn...

I dag har jeg desverre fått gjort alt for lite av det jeg hadde planlagt. Kaos av biler og folk overalt gjorde at handleturen tok mye mer tid enn jeg hadde beregnet!
Jaja, heldigvis lenge igjen til jul enda:) Ha en superduper kveld!

Marie sa...

Ja her blir det kjekt å komme på besøk nå i adventstida!

God søndag :)

PS. Eg er B-menneske eg også, eigentleg! Eg står ikkje opp klokka halv sju når eg har fri.

Nette sa...

Oi, så mye fint du har pynta med da! Koselig:)

Albertines verden sa...

Heisan og hoppsan! Er bare innom på runden for å ønske deg en fin uke!

Donnas Verden sa...

Så stilig du har pyntet ute, Kjempetøff Tilda du har laget. Det var også kjempesmart med de hjertene. Veldig innbydene:)

Fortsatt god søndag

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Så utrolig fint det ble !!!

Kos deg

Emmeline sa...

Måtte innom for å se om det var noe nytt... Håper dine flotte dekorasjoner holder stand der ute. De er knall!!

Lene sa...

Så koselig det har blitt utenfor hos deg. Har holdt på å pynte utenfor døra selv i kveld. Hehe - har et juletre bygt på kubber, og så fant jeg altså ikke toppen. Endevendte kjelleren, men niks!!! Skjønte intet, intil jeg i frustrasjon tok tak i resten av treet og dunket det i bakken. Og der, hehe!! Toppen hadde smøget seg innimelleom de andre grenen, og boms i bakken. Så da ble det tre utenfor døra.

Har forresten noen tøymus som ligner på dine. Mulig de også havner ute - men nå - nå er det seeeen middag og årets fjerde lutefisk står på menyen. Mmmmmm :)

Ha en fin kveld i sør :)

Ps - høyhjertet var bare nydelig - god og enkel ide :)

Lene

Grip dagen sa...

Se her ja!!! Her var det blitt jul ved inngangsdøra. Til og med selvlaget pynt!
Du er flink, Helene.
Er litt spent på de T-lysene utenfor kjøkkenvinduet ditt, jeg...
Henger de der enda??
Jeg hang opp en fin dompap av tre, på samme måte. Inni den hang ei meisebolle. Tenkt det ville bli fint å se på så nær vinduet...
Men da vinden kom var det rett før dompapen pikka seg gjennom ruta... Den henger ikke der nå lenger, kan du si...
Ha ei fin uke videre!
Marit