torsdag 3. januar 2008

Farvel til julen


Så har julen forlatt mitt hus. Alt er pakket ned i esker og
satt på boden. Der havnet også adventstaken som
Emmeline mente var en enkel sak
og mekke sammen selv.
Vel, det ble jo en adventstake til slutt...



De siste dagene har jeg virkelig klødd i fingrene etter
å få vekk julepynten, men jeg ble selvsagt nedstemt,
da måtte jeg jo finne på noe annet.

Denne gamle karakken ble derfor skrudd
sammen på nytt
slik at den ikke lenger er vindskjev,
og så fikk den en omgang med malerkosten

























Nå har den fått plass på badet sammen med Tilda fra Elin og litt annen pynt

27 kommentarer:

Laila sa...

SÅ fin krakken ble som hvit!

Jeg vil ønske deg et godt nytt år. Måtte 2008 bli lykkens år!

Nette sa...

Godt nyttår til deg:)
Krakken ble jo kjempefin i hvitt!

Astrids nr.2 sa...

Hei. Så fin blogg du har! Måtte inn å se hva som skulte seg bak "Gleder i livet", min blogg heter nemlig "Hverdagens gleder"... Håper det er greit at jeg lenker deg. Lag et nytt, spennende og godt år!

elin1976 sa...

Hallo min kjære.
Takk for smsen på nytårs aften.
Her ble juletreet også lempet ut i dag. Alt er borte og det er deilig. Nå skinner sola her og jeg er så glad.
Nytt år og nye muligheter heter det og ejg føler det slik akkurat nå. Har startet på nye prosjekter og jeg koser meg glugg ihjel.
Her går det i sying men litt maling også. Gleder meg til å kunne dra ut malearbeidene i hagen å stå der å male.
Her blir det ei helg med besøk av mamma og de.
Så i morra blir det bånn gasse på kvadrat og diverse andre butikker.
Snakkes. klem:O)

Grip dagen sa...

Heisann!
Nå er det ikke lenger jul på sørlandet, nei?
Jeg har bare juletreet igjen nå. Jeg synes det er så deilig å se på alle smålysene om kvelden, så jeg har ikke lyst å kaste det ut!
Ellers klør også jeg i fingrene etter å komme igang med nye prosjekt. Har hode fullt av planer.

Krakken din ble riktig fin. Koselig å ha litt pynt på badet...

Ha et forstatt strålende 2008. Og vis oss resultatet når fingrene klør som verst...!
Marit

MODERN COUNTRY sa...

Godt Nytt År Helene! Takk for det gamle :))

Nydelig krakk med Tilda. Satt og bladde i boka "Tildahuset" på morgenen i dag, har vel noen planer om å få laget noe dette året. Mye vakkert..

Bestefars Verksted. sa...

Godt nyttår til deg og dine !! Krakken ble jo kjempefin den ! Koselig å holde på med sånne små-prosjekter,som ikke tar ukevis å få realisert...det liker man :)

Lene sa...

Ååå, så koselig stilleben det ble på badet ditt. Bestemor og bestefar hadde noen slike krakker, så synet gir meg mange gode minner. Nå har mamma kjøpt opp barndomsgården som feriebolig, men jeg føler at jeg ikke engang vil spørre henne om å få en av krakkene. De hører liksom hjemme der - selv om det meget godt kunne hørt en sånn krakk hjemme hos meg og.

Og så har du fått bort jula, ja... Uff, i år kvier jeg meg til nettopp det. Synes det er så koselig med alle lysene både på treet og i vinduene. Men kan visst ikke feire jul helt til påske heller...... hihi...

Ha en fin kveld

Mita`s hjørne sa...

Krakken din ble jo bare så nydelig da... ikke for det jeg liker mørke møbler å jeg da...
Joda - julen forsvant her også i dag... godt å få alt det dilldallet ut av huset og opp på lofftet... egentlig...

Ha en fin dag i morgen...

Anne-Berit sa...

Hva kan man ikke utrette med litt maling.Krakken ble flott på badet ditt,med pynt på.Julen er blitt historie hos meg også.Ønsker deg en fin helg:-)

Gunhild sa...

Sånne enkle krakker er så koselige. Helt i min stil de der. Go helg!!

Anita sa...

Fint med en sånn hvit krakk!! Jeg fikk en sånn etter min bestemor! Den stod igjen til slutt og ingen ville ha den!! De hadde tenkt å kaste den!!!!! Ferdig hvit var den og!!
Godt å få ut jula syns nå jeg også!!
Ha en god helg videre!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Ja, håper været er bedre hos deg enn hos meg ",

Godt Nyttår forersten";

Krakken ble veldig flott .

Klem

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Ja, håper været er bedre hos deg enn hos meg ",

Godt Nyttår forersten";

Krakken ble veldig flott .

Klem

elin1976 sa...

Hallo snuppa.
Opp eneda. Fint for jeg kjeder meg veldig.
Hm....spennende med gamle bilder. Har noen liggende fra familien vår også...altså på Georg sin side.
Jeg har tenk på en fin liten sak. Vi to kunne jo lage eget design med oliver på.(ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha) ler meg ihjel.... Kjenner jeg er litt overtrett akkurat nå men men. ler litt til. Tenk å ha puter med oliver på i stua.....skinnjakka måtte også vært med og for å ikke glemme sleiken. ha ha ha ha ha ha ha ha ha.

Ingrid sa...

Så fint det ble med den krakken på badet! Tror ikke jeg har vært her inne før - koselig blogg du har!

Emmeline sa...

SÅåå fin krakk du har laget deg. Den ble jo bare superfin når den fikk et lag med maling og ikke minst når den ble benyttet som pyntekrakk. Et skikkelig koselig stilleben med den fine knaggen var det!!
Fine ting du viser frem.
Skjønner at du er i gang med et nytt år og nye prosjekter allerede. Rart det hvordan julen virker på oss, plutselig får vi ny giv med å hive ut den pynten som vi så sirlig har satt frem for å pynte med.
Jeg har også tatt bort min Bonne Fete stake nå, skal lage en annen stil på den til neste år, litt andre dekorasjoner rundt lysene tenkte jeg....men heldigvis er det et helt år til neste advent, så da er det vinter og vår som står på programmet nå!
Ha en fortsatt god søndagskveld:)

Brocante sa...

Maling gjør susen - det er sikkert!

Hilsen fra landet sa...

Kjempefint! Godt nyttår til deg! :-)

Lena sa...

Hei! Krakken ble jo så fin, litt maling kan igrunn gjøre underverk! Skjønn Tilda også, tror nesten jeg også vil ha meg en sånn...Elin er flink da:)

Linda sa...

Hei!Takk for hilsen hos meg.Litt rart å pakke vekk jula.Holder på her også.Så flott krakken ble.Søt Tilda og masse flotte detaljer.
Ha det fint.Hilsen Linda :)

elin1976 sa...

Det ligger en hilsen på bloggen min til deg:O)

Donnas Verden sa...

Hei

Så fin den ble:)

Har en utfordring til deg på bloggen min om du har tid og ikke gjort den før...

Lykke sa...

Litt hvitmaling gjør seg alltid:)
Tusen takk for hyggelig kommentar på "bloggebursdan" min.
:)

Berit T sa...

Så fin krakken ble, og veldig greitt å holde på med småprosjekter innimellom. Og det ble jo så koselig med Tildadukke og div.
Ha en fin helg!

Anonym sa...

Hei!

Koselig blogg!Her må jeg stikke innom igjen! :)
Du sa du lurte på hvem moren min var. Jeg måtte først spørre henne om det var greit før jeg nevnte navn her på nettet. Hun syntes det var helt ok, så da kan jeg si at hun heter Henny, og bodde ved siden av fabrikken (gamle Draco).
Ha en fin kveld!

Emmeline sa...

Hehehe... måtte jo bare innom til deg igjen Helene. Du er så flink til å legge igjen KOSELIGE kommentarer, men nå er det på tide med et nytt innlegg. Du har jo fått en award har jeg sett hos Elin, den må du jo skrive litt om:) Klems