torsdag 9. oktober 2008

Bomkjøp




Jeg ble utfordret av Emmeline til å vise et av mine bomkjøp.
(I skrivende stud er jeg ganske glad for at mannen
min ikke leser bloggen.
Han hadde nok revet seg i håret og tenkt som så
at nå har det tilta for meg..)




Foto: Ekornes

Det som jeg syns er et bomkjøp er sofaen min.
Sofaen er forsåvidt grei nok den, MEN
den passer liksom ikke inn lenger sammen med resten
av min hvite stil.

Min nåværende sofa var egentlig et veldig godt kjøp på
finn.no for 2 år siden.
Jeg hadde vært hos møbelforetningen her i bygda og
skulle kjøpe meg 2 stk 3-setere
Ble ganske irritert da jeg så at de hadde samme sofa
i 3+4 seter variaten på tilbud til 19000
mens jeg måtte bla opp med 27000 for "mine" 3 setere.
Det ble dermed ikke noe kjøp den dagen.


Bilde er lånt på nettet
Da jeg senere surfet på finn.no fant jeg samme sofa
som kun var noen måneder gammel
til mange tusenlapper billigere.
Aberet var at den befant seg i Oslo...,
Men jeg overtalte mannen til å hente den der.
(altså en 12 timers kjøretur (tur/retur)
Selv om han fikk en fartsbot på 1600 var
vi strålende fornøyd med kjøpet:o)

Det var den gang...
Etter dette har jeg oppdaget blogglandia....,
jeg har endelig funnet min stil....,
og jeg har lagt min elsk på hvit Ektorp
Desverre har jeg ennå ikke funnet den "rette anledningen"
til å fremme min glimrende ide om ny sofa.
Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal få lagt det frem
på en slik måte at argumentene mine holder....
Hvit sofa, barn og katt er vel ikke den beste pokerhånden....
Det er nå jeg burde vært like tøff som Emmeline
og bare bestilt en Ektorp sånn "for sikkerhetsskyld"
som Emmelinemannen så fint kalte det
da Ikeatraileren kom til Sørlandet.

18 kommentarer:

Anita sa...

Skjønner at du er glad for at mannen ikke leser bloggen din!! Min leser min, og det er ikke alltid en fordel;o) Lykke til med oppmotingen til ny sofa!! Klem!

Prinsesse Elin sa...

Ikke problem Helene. Dette tar jeg med H. når jeg treffer han neste gang. You trust me:O)
Jeg har øvd meg så mye på S. at dette her kan jeg. Vent å se. Har ikke du en kjeller stue....ny gammel sofa ned. Å IKEA here we come. Jeg spandere øla på han neste gang jeg er bortover. Klem:O)

h.espe sa...

Takk for koselig kveldsvisitt!! Hi, hi - ja forstår at du må finne rette ord, og rette anledning - lykke til!!!

Ha en superduper helg - kooos deg!

Klemmer fra Hildegunn :o)

Christinas låvebutikk sa...

Ha ha! Ja disse mennene! De tror ikke at vi er helt god med all utskiftningene våres! Livskvalitet kaller jeg det da! Har veldig lyst på ektorp jeg også men er redd mine barn ikke får bevege seg rundt den da..ha ha!
Jeg koser meg masse i butikken ja!! Eldorado for interiørelskere med en sånn butikk i hagen!!
Ha ei nydelig helg!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hoho!!! Been there , done that !! Jeg fikk også hvit sofa etter bloggverden ,mannen ikke like begeistra ;O)

Øh , men eEmmeline ba også meg finne bomkjøp, og det går fortsatt i sofa ....den er æsj, men ikke lenge siden vi kjøpte den !!

Kos deg , god helg!!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Latter her, innimellom skulle vi hatt en lukket blogg i tillegg der vi kunne dele all info våre kjære IKKE har godt av å lese..hvem vet, det kan muligens redde liv... for å unngå hjerteproblemer og dens slags, ...hi hi.
Teller på knappene her, skal, skal ikke hvit ektorp i nye tv stuen... hmm har en fra før, tåler jeg en til ? :o)
Ha det godt.
Klem

Solveig sa...

Skinnsofa er jo veldig praktisk.. Men kanskje ikke helt inn med din stil..
Jeg har aldri likt skinn,men da min samboer ville ha en stor "lazy boy" stol ble det heller den samme men i beige stoff:P Hehe,det var å møtes på halvveien det;) hehe.

Laila sa...

hehehe, jeg hadde samme sofa, og klarte å overbevise mannen om at den nok ikke ville passe i stilen i nyhuset. Hvordan jeg klarte det, må du ikke spørre om. Kanskje det at jeg lovet at en ny sofa ikke skulle koste ham ei krone? Sofaen vår var 5 år gammel, men nesten ikke brukt, siden vi hadde tv-stue. Jeg solgte den for halv pris av ny (ikke tilbudspris)og kjøpte en treseters Howard på Finn, og to nye stoler fra Bohus. Det kom på litt mer enn jeg fikk for den gamle, men jeg hadde litt "under madrassen" så det vet han ikke. Men strålende fornøyd med den nye stilen er han!

Anna Lisa sa...

Mannfolk forstår ikkje slikt!!
Eg forstår deg godt.
Vart så glad når eg endelig fekk min kvite ektorp i hus, nesten 10 år etter eg så den for første gang :) Det var i 1998 katalogen fra IKEA. kjærlighet ved første blikk ja:) DEn er faktisk god, og praktisk på den måten at man kan vaske trekket eller bytte det heilt ut, utan at det kostar skjorta liksom :)
Nokre argumenter du kan bruke når du nevner ønsket ditt om ny sofa ;)
I dag skal eg på bruktbutikken etter ønske frå min elste datter :)
Ønska deg riktig god helg!!
Klem

Tiril sa...

Takk for koselig besøk på bloggen min, klart du må ta turen innom viss du er på disse trakter!!!
samme her og, endel bomkjøp blir der desverre, og der vil alltid dukke opp noe vi heller ville hatt:((
Ha en fin helg.

Photo-Me-Life sa...

:) Skjønner du vil skifte sofa:) Du får ta en snakk med han en dag han er i skikkelig godt humør, så skal du se at det ordner seg. Er jo ingen direkte dyr sofa du sikler på:)

Anonym sa...

hehe:) kjenner meg veldig godt igjen.. tror jeg har hatt 7 sofaer de site ti årene. Takk og lov for Finn sier jeg. Har vært borte i grå stoff, gule mikrofivber, bestos gamle, gra mikro, brun skinndofa og nå en ektorp. Mannen kunne ikke skjønne at jeg solgte min nye dyre skinnsalong med 15000 kr i tap for å kjøpe en "kjip" ikea sofa som han sa.. Men et av mine argument var: da kan vi flytte tv'en og du kan få høytalere. Det funket! hehe.. Ha en flott fredag:)

Kaffekos sa...

Nei, det er ikke alltid like greit å vite hvordan en skal gå frem for å få slike gjennomslag;)
Forstår at du ønsker å skifte ja. Og det som er veldig greit med den sofaen er at strekket kan vaskes og nytt kan kjøpes - må få frem gode argumenter vet du:)
Lykke til på ferden, og ha en flott helg
klem!

by Siv sa...

Jeg har 2 stk hvit Ektorp, helt supre :)
Håper din kjære går med på et nytt sofa kjøp
*Siv*

Lovise sa...

He he, ja sånn kan det gå. Er det ikke rart hvor fort vi kan skifte mening? Vel, sånn er det, vi får bare være glade for at vi ikke stivner i smaken.
God helg.

Josefine sa...

Hm.. dette høres kjent ut..Skal bli spennende å høre hvordan du får formidlet dette..he-he.. Jeg skal følge med.. :))Ha en strålende helg, klem Josefine

Grip dagen sa...

Hah! Jeg vet hva du sliter med Helene...!
Been there, done that!

Jeg har heldigvis fått gitt bort vår sorte skinnsalong.
Husbonden mente vi kunne skifte når den ble utslitt... Men etter 7 år var den enda som ny...
Slikt kan ikke ei utålmodig kjerring vente på!

Jeg har avtalt med en nabo som kjører lastebil. Han kan når som helst følge meg til Ikea og handle salong. Snille nabo!

Nå om dagen jobber jeg døgnet rundt med messe, Skolehus og bestillinger. Når alt roer seg litt skal jeg gi en gave til meg selv:
Hvit Ektorp!
Da skal jeg pynte stua og lage det fint for meg og mine. Gleder meg!

Ha det riktig fint!
Klem Marit

Anka sa...

Hi hi hi. Det er nok mange som kjenner seg igjen her! Men det er ikke like lett med sidde mannfolka. Sikkert mange som kjenner seg i gjen i Bohus reklamen: "Føler du deg litt alene om å fornye hjemmet?" Lykke til og god Søndag.