torsdag 11. september 2008

Tildainspirasjon

Høsten er her og jeg kjenner jeg er
klar for nye syprosjekter,
og da går det stort sett i Tilda.

De nye dukkene er bare de flotteste

Tone Finnanger har designet,

synes nå jeg da.


Gleder meg til å få ferdig noen nye

nisser avdenne slagen.

De er jo bare så flotte.


Desverre er det ikke kommet noe

mønster på denne gammeldagse

dukken (enda...)

men jeg tror jeg hiver meg på

å prøver alikevell .

Kan rett og slett ikke venteNye flotte stoffer har det også kommet

hos Panduro,

så det er bare å åpne lommeboken :o)

15 kommentarer:

Ingunn sa...

Disse var enda finere enn fjorårets!!!;)Jeg skal også finne fram symaskinen nå!!!

Randi sa...

Å..oioioi..hvor fant du disse? de var bare utrolig flotte!!

Ha en flott dag.

Anita sa...

De er bare såå skjønne selv om jeg akkurat nå har framme stoffer til en med olastoff og lin! Kanskje en med lin tunika også! En hverdags Tilda;o) Men takker for insprasjoen:o))))

My home is my Castle sa...

Åhh så fine de nye Tildaene var !!!
Likte spesielt den nederste .. Sååå herlig !!!

Finner du dem i pandurokatalogen eller ?? Har ikke peiling jeg skjønner du hihi..

mali-mo sa...

Disse var jo kjempeflotte. Har bestemt meg for at det MÅ bli en Tildaengel til jul i år....og etpar små julehunder. Nydelige farger i år også syns hjeg. Gleder meg til å se hva du skal sy!

Anonym sa...

Dere er så flinke som syr alle disse Tildaene. jeg har kjøpt bøkene, men gruer meg for å sette igang.. DEt var det med ti tommeltotter da... hmmmm. Uansett ah en flott helg:)

h.espe sa...

Enig med deg, de nye Tilda dukkene er bare sååå nydelige!! Gleder meg til å se resultatet ditt.. Selv har jeg liggende en vintage-engel fra i fjor, som jeg må få fullført, og så får vi se... Masse flott på Panduro nå. Selv har jeg lagt igjen noen lapper der de siste dagene, bla på stoffet som du viser... :o)

Ha en superflott fredagskveld og god helg!

Klemmer fra Hildegunn :o)

Prinsesse Elin sa...

Håper du får dette til. Jeg har nå sydd både den med kåpe og de andre greiene. Men vi skal ikke legge ut juleprodukter før 1 oktober så her ligger de på vent. Skal sy noen til meg også. Lever du. Er det noe nytt? Kjeder du deg. Ring men på hustelefonen for mamma bruker mobilen som vekkerklokke og hun har lagt seg:O)

Prinsesse Elin sa...

Håper du får dette til. Jeg har nå sydd både den med kåpe og de andre greiene. Men vi skal ikke legge ut juleprodukter før 1 oktober så her ligger de på vent. Skal sy noen til meg også. Lever du. Er det noe nytt? Kjeder du deg. Ring men på hustelefonen for mamma bruker mobilen som vekkerklokke og hun har lagt seg:O)

sortekatt sa...

Hei!Kjempefin blogg!! TILDA er jo så fint! Jeg har alle bøkene og har vert fan i mange år.. Har litt uferdig fra ifjor,men så er det rett på det nye!! Gleder meg til å se de ferdige resultatene dine!! Ha en fin kveld;)

Lena sa...

De er kjempefine...har skaffet meg en nisse, som forhåpentligvis skal bli sydd sammen snart:)

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hei Helene

Nå var det lenge siden sist , jammen på tide å titte innom !!

Fine Tildaer - kunne øsnke jeg ikke var såååå håpløs på symaskinen ....

klem A

Tiril sa...

Du må legge stolen ned på siden, oppå ett stk, papir,
så tegner du rundt stolen og lager deg en mal.

Grip dagen sa...

Ruskevær = syvær.
Sånn er det bare! Det er jo SÅÅÅ koselig å pusle med håndarbeid når høstværet setter inn.
Nå ja, jeg trenger ikke ruskevær som unnskyldning for å sy litt... Jeg syr jo stort sett hver dag.

En trenger ikke alltid mønster for å lage noe fint.
Bilde av vinter Tilda er mer enn nok for å lage en slik. Så bare sett igang, du!

Ja... for vi får vel se resultatet?

Jeg har vist lite håndarbeid på bloggen i det siste.
Både fordi jeg bruker tiden på oppussing, og fordi det jeg syr, skal stort sett til ei messe.
Ha blir bedt om å sy Tilda-ting til messa. De trenger ikke be meg to ganger om det... Det er nesten en selfølge!

Ha det fint, og kos deg med syinga!
Klem Marit

Klaffen sa...

Ja det må jeg si - du er litt av ei flink dame. Fikk anbefalt bloggen din, er relativt ny her selv! Så masse inspirerende! Jeg kommer ofte innom her! Ha en fin høstkveld