mandag 11. februar 2008

Noen som kjenner seg igjen....






Jeg ble nylig diagnostisert med ANK
(aldersbetinget nedsettelse avkorttidshukommelsen)

Slik viser symptomene seg:


Jeg bestemmer meg for å vaske bilen.



Når jeg er på vei ut i garasjen,oppdager jeg posten på bordet i gangen.
Best å sjekke posten før jeg vasker bilen, sier jeg til meg selv.



Jeg legger bilnøklene på bordet, kaster reklamen i papirkurven under

bordet og legger merke til at papirkurven er full.
Derfor legger jeg regningene og et brev med en svarsending
på bordet og bestemmer meg for å tømme papirkurven først

Ettersom jeg tross alt går forbi postkassen for å tømme papirkurven,
kan jeg like gjerne sende svarmeldingen samtidig.
Men da trenger jeg en kulepenn.



Pennene mine ligger på skrivebordet på kontoret, så jeg går inn
på kontoret hvor jeg finner en flaske juice som jeg har begynt å drikke av.
Jeg skal begynne å lete etter en penn, men først må jeg sette vekk
juicen så jeg ikke søler den på skrivebordet

Juicen holder på å bli varm og bør settes i kjøleskapet.



På vei til kjøkkenet med juicen får jeg øye på en
blomstervase som står på benken.

Blomstene trenger vann, så jeg setter fra meg juicen på bordet
Da ser jeg lesebrillene mine, som jeg har lett etter hele formiddagen






Det er best at jeg legger dem på skrivebordet mitt,
men først skal jeg vanne blomstene.




Jeg legger fra meg brillene på kjøkkenbenken
og fyller en vannkannemed vann.
Da får jeg plutselig øye på fjernkontrollen til TV-en.



Noen har lagt den på kjøkkenbordet.






I kveld når vi skal se på Tv da kommer vi til å lete efter fjernkontrollen,
men ingen kommer til å huske at den ligger på kjøkkenbordet
Jeg bør legge den på plass, men først skal jeg vanne blomstene.
Jeg heller litt vann i vasen, men det meste havner på gulvet.

Jeg legger tilbake fjernkontrollen på bordet
og går for å finne litt tørkepapir.
Så går jeg ut på gangen igjen for å prøve å huske det
jeg hadde tenktå gjøre.



Ved dagen slutt er bilen fremdeles skitten,

svarsendingen det hastet med er ikke sendt

det står en flaske med varm juice på benken,


blomstene er visne,


jeg kan ikke finne noen kulepenner,


jeg kan ikke finne fjernkontrollen til TV-en,


jeg kan ikke finne brillene mine,


og jeg aner ikke hvor det er blitt av bilnøklene


Jeg prøver å forstå hvorfor ingenting er blitt gjort i dag.


Det er forbløffende, for jeg vet at jeg har vært opptatt hele dagen og jeg
er helt FERDIG


Jeg forstår at dette er et alvorlig problem,
og jeg skal søke hjelp for det,
men først skal jeg sjekke e-posten min

Kan du ikke være så snill og gjøre meg en tjeneste.


Send denne meldingen til alle du tror vil sette pris på den,
for jeg kan ikke huske

hvem jeg allerede har sendt den til......

15 kommentarer:

My little footprints sa...

*ler* Den var morsom, nå fikk jeg meg en virkelig god latter! Dagene kan jo faktisk føles sånn innimellom!
Ønsker deg en god uke, med eller uten hukommelse ;)
Klemmer fra Beth

Lovise sa...

Å fy søren...denne var herlig! Det er jo akkurat sånn det er hos meg til tider. Ikke riktig så ille men jeg ser jo at det ligner veldig. Jeg vaser fra det ene til det andre og blir aldri helt ferdig med noe...
Artig lesning.

elin1976 sa...

Ja ja der kjente jeg meg veldig igjen et lite øyenlikk. Hvem har det ikke slik av og til.
Akkurat sånn var det i helga. Hadde allverdens tid men følte ikke jeg hadde gjort noe fornuftig når helga var over....
Ha en super tirsdag. Masse klemmer fra Elin:O)

Anita sa...

Den var midt i blinken for meg i allefall!! Har såå masse planer, men ender ofte med at jeg ikke får gjort noen ting av det! Bare masse annet forefallende arbeid!
Klemmer fra ANita

Nette sa...

Hahahahahaha....herlig beskrivelse!
Kjenner meg altfor godt igjen i den der ja:)

Verkstedet sa...

ler.....morsom,. og joda jeg er en av de....!!!!! iblant hvertfall!!!!
ha en strålende uke!!!
klem til deg!!!

Astrids nr.2 sa...

Føler med deg! Jeg har akkurat samme diagnose, og det er inte lett inte.. hehe

Anonym sa...

JESS!! Behøver jeg si mer....

Grethe P.

Berit T sa...

Den var skikkelig god!!!
Og hvem har det ikke sånn... iallefall jeg, ser det nå.... når jeg blir minnet på det.
Men kan trøste oss med at mye blir gjort alikevel om ikke i rett rekkefølge.
Smiler for meg selv jeg.
Ha en fin kveld om ikke bilen er vasket du, det kommer blir en ny dag i morgon....

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Hahahahaha, denne var herlig! Som om de bare kan ta seg til rette å skrive om meg på dette viset , hehehehe...!!

elisabeth sa...

hahahah....dennne likte vi, og kjente oss igjen i:))

Anne-Berit sa...

Hehe,dette fikk ihvertfall smilet fram hos meg,og jeg kjente meg sååå godt igjen.>Sånne dager har vel de fleste av og til.Ønsker deg en flott fredag:o)

Garden Angel sa...

Morsomt:)
Er det det jeg lider av?!
Hi hi...var nok ingen som kjente seg igjen her nei;)
God helg til deg!

trønderjenta sa...

hehe, kjenner meg godt igjen i denne beskrivelsen ja!:)
morsomt:)

Else sa...

Oi som jeg kjente meg igjen her. Morsom historie. Kjempeflott blogg du har. Gratulerer med nytt kjøkken. Nydelig. Kommer gjerne igjen.