torsdag 25. oktober 2007

Julen nærmer seg

Julen nærmer seg med stormskritt, og om ikke lenge er de fleste i gang med diverse forberedelse.
Etterhvert lager vi oss visse tradisjoner for det en og det andre i forbindelse med julefeiringen. Alt fra sending av julekort,



mat, julekaker

og ikke minst pynten!!!



Det hadde derfor vært gøy om noen la ut innlegg
om hvordan
hver enkelt feiret akkurat sin jul.



Vi har alle våre favorittkaker, middagen vi bare MÅ ha, og julepynt som følger oss gjennom alle år enten fordi barna elsker det,mannen protesterer på å hive det eller rett og slett gode minner.





Håper noen tar utfordringen :0)





















9 kommentarer:

Emmeline sa...

Hei Helene. SÅ koselig hilsen du har lagt igjen hos meg! Dette innlegget var kjempekoselig også. Regner med at det blir mye juleblogging nå fremmover, vi kommer nok til å bli overveldet av alle gode ideer og kreative løsninger både til pynt og til pakker!! Den fine adventsstaken med Bonne Fete har jeg kjøpt hos Nordhjem. Jeg likte den så godt, men jeg ser jo at den fingernemme veldig enkelt kan lage noe lignende! Gleder meg til å pynte med lys og dekorasjon og sette den frem til 1.søndag i advent. Heldigvis er det en stund til enda.. Sånn at jeg kan ha litt god til til forberedelse!! Du må ha en fin kveld og en fin uke.

Emmeline sa...

Glemte helt å si det med Wallwords. Det tok nøyaktig en uke fra bestilling til ordene kom i posten! Kjapt levert faktisk!!

Anonym sa...

Spennande utfordring! Eg tar den gjerne, men då må du fortelle først sjølv :) Ha ein kjempefin kveld! Klem frå Linda

elin1976 sa...

Å ja jeg tar gjærne utfordringen fra deg tremenningenmin:O)Jeg tar det nok i neste innlegg s sender jeg den videre.

Ja, jeg ble sykemeldt. Ikke rart det sånn som denne tåa verker.
Prøver døyve det med sying og blogging. he he.
Typisk meg klare å gjøre noe slik.

Hvordan går det med dere da? Forhåpentligvis bra. Har du begynt juleforbredelsene du, Helene?
Jeg er så julete at jeg har det!
Jeg elsker julen....lager på gaver, pynter, vasker, baker og holder juleverksted for ungene i gata.
Dette året skal mamma og de opp til knaben, så vi skal være sammen med svigerfamilien.
En herlig gjeng med mange flotte mennesker som jeg setter enormt pris på. Savnet blir derfor ikke stort etter mamma.
Hun kommer nok til å være opptatt med oldebarnet og barnebarna.
Middag andre dag blir det nå sammen med dem uansett. Det er fast tradisjon. Sånn har vi alltid hatt det og sånn blir det i år også. Reiser dere til byen, Gyland eller være hjemme?
Nå er det kriminal på tv som skal ses og jeg har jo"fri" i morra så jeg nyter sitte oppe. Ha en fin kveld. Snakkes:O)

elin1976 sa...

Nå har jeg laget et innlegg på juyletradisjoner våre. Ha en fin fredags kveld:O)

Anonym sa...

Hei Helene!
Beklager for at jeg ikke har svart deg på mail..har hatt masse å gjort.. Se på interiorgavealong.blogspot.com for info om nye medlemmer..

silje-sin sa...

hei helene! Takk for kommentaren på bloggen min,så koselig:) Dukkeklærne jeg hr kjøpt er beregnet til dukka til babyen vår,og ikke til henne:) klærne er veldig små,så de hadde nok ikke passet:) Har fått beskjed på ultralyd denne uka at vi venter en stor baby (wæææ... Lurer på hva det egentlig betyr...) så det kan bli spennende.. Tusen takk for at du sprer litt julestemning forresten;) ha en fin kveld! Klem fra silje

Grip dagen sa...

Du er i julestemning du også, ja...
Kjekt å høre/se andre sine juletradisjoner. God idè.

Fikk en melding fra mine foreldre som er på hytta si i Lyngdal nå; "Har vært i en butikk som du helt sikkert ville like. Mosters Hus"...
Har jeg hørt om den butikken før..? JA!
Og vil jeg gjerne besøke den..? JA!
Men det er 17 mil å kjøre!!! Kan ikke bare svippe innom en tur før jobb, liksom...
Nå MÅ jeg snart til Lyngdal!
Vel, får ønske deg god helg da!
Hilsen Marit

Kreoline sa...

Her var det mange fine bilder med julepynt, men det får vente til neste jul. Det blir nok ikke så mye julefeiring på oss i år.
Ha en fin uke, kos deg.